Wednesday, February 15, 2012

Awal Ashaari Putus Asa Untuk Jadi Penyanyi

Pengacara Awal Ashaari sudah berputus asa dalam usaha mengembangkan kerjaya nyanyiannya akibat kegagalan ‘single’ lagu pertamanya, Memori.

'Single' itu diterbitkan pada awal 2010.


Awal berkata, hal tersebut membuatkan dia sedar kerjaya nyanyian tidak sesuai dengannya melainkan berlakon dan mengacara.

"Sejujurnya, saya dah putus asa untuk meneruskan kerjaya di bidang nyanyian dan serik untuk muncul dengan lagu baru.

"Mungkin juga karier seni nyanyian tidak sesuai dengan jiwa saya. Jadi buat macam mana sekalipun, hasilnya tetap sama.

"Bagaimanapun, sekurang-kurangnya saya cuba melakukan sesuatu yang baru walaupun ia tidak berjaya," katanya.

Tambah Awal, antara sebab lain Memori kurang mendapat sambutan menggalakkan apabila ia kurang dipromosikan dengan meluas.

Walaupun gagal dalam nyanyian, ia tidak mematahkan semangatnya untuk terus berjuang sebagai seorang pengacara dan pelakon.

Kekasih pelakon Scha Al-Yahya ini berkata, pada tahun ini dia akan lebih memberi fokus dalam bidang lakonan memandangkan dia banyak memberikan komitmen sebagai pengacara pada tahun lalu.

"Ramai yang anggap saya dah tak berlakon sedangkan saya masih lagi menerima tawaran lakonan jika jadual kosong. Harap-harap, tahun ini murah rezeki saya, Insya-Allah," ujarnya.

Sementara itu, Awal dan Scha bakal melangsungkan pernikahan mereka pada pertengahan tahun ini dan masih lagi mencari tarikh yang sesuai untuk majlis berkenaan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More