Friday, April 20, 2012

Cikgu Harith Iskander Memberikan Tips Yang Berguna Untuk Murid-Murid


Harith Iskander ketika mengajar pelajar Tingkatan Satu di SMK Segambut di Kuala Lumpur.

Jika anda tidak memahami sesuatu, sila bersuara dan bertanyakan soalan.

Pelawak dan pelakon Harith Iskander berkata, ia merupakan cara terbaik untuk menimba pengetahuan dan memahirkan bahasa baru.

“Setiap kali anda bertanyakan sesuatu perkataan yang anda tidak faham, tuliskan dan tanya kepada guru untuk mengetahui maknanya.

“Dan lebih banyak bahasa yang anda pelajari, lebih banyak peluang yang akan anda peroleh untuk berkomunikasi dengan mereka yang di luar lingkungan teman-teman,” katanya kepada pelajar Tingkatan Satu di SMK Segambut di sini, Khamis.

Harith turut terlibat dalam kelas untuk permainan improvisasi dan penyerahan komputer riba kepada pelajar-pelajar sebagai hadiah semasa beliau menghabiskan masa selama satu setengah jam mengajar bahasa Inggeris, yang merupakan sebahagian daripada Minggu Teach For Malaysia.

Beliau mengetuai kelas berkenaan bersama dengan felo Teach For Malaysia, Ratnadewi Lim Sani Sukiman Lim dan berjanji untuk kembali lagi ke sekolah itu, dalam sebulan lagi.

Saya mahu anda menyimpan semua perkataan Inggeris yang anda pelajari dalam buku nota, dan apabila saya datang semula ke sini pada Mei, saya mahu melihat sekurang-kurangnya terdapat 50 perkataan baru,” katanya kepada para pelajar sekolah itu.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More