Wednesday, February 29, 2012

Artis Malaysia bantah Pembatalan Konsert Erykah Badu



Adibah Noor????!!!!!!!!


Artis/selebriti Malaysia seperti Dira Abu Zahar, Baki Zainal, Sarimah Ibrahim, Daphne iking dan Adibah Noor menunjukkan rasa tidak puas hati/membantah terhadap pembatalan konsert Erykah Badu dengan menggunakan laman sosial twitter.
Yang membuatkan baby *GelengGeleng... Kepala*
Adibah Noor: “Adakah anda mudah tertipu? Kerosakan iman dan aqidah hanya kerana tatu semata-mata atau filem-filem barat patut dipersalahkan?”


Tattoo Erykah Badu

Konsert Erykah Badu, yang dijadual berlangsung di ibu negara malam ini dibatalkan kerana melanggar garis panduan Agensi Pusat Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal).

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menerusi kenyataan yang disiarkan dalam laman Tumblr, berkata, konsert artis itu dibatalkan selepas didapati melanggar garis panduan Puspal dan syarat kelulusan iaitu menyentuh sensitiviti agama, bangsa serta nilai budaya masyarakat Malaysia. Beliau berkata, perbuatan artis itu meletakkan tulisan kalimah Allah di badan tanpa baju satu penghinaan kepada Islam dan menjadi kesalahan serius.

“Perlanggaran syarat ini menimbulkan bantahan masyarakat yang boleh menjejaskan keselamatan negara dan memberi impak negatif kepada imej kerajaan,” katanya. - Bernama.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More