Monday, February 20, 2012

Ketiadaan Dewan, Katering Punca Scha & Awal Tangguh Kahwin

Scha Al-yahya.

Masalah ketiadaan dewan dan juga katering yang kebanyakan sudah habis ditempah menyebabkan pelakon Scha Al-Yahya dan Awal Ashaari terpaksa menangguhkan perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung hujung bulan ini.

Scha atau nama sebenarnya Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya, 28, berkata, selain faktor itu, mereka juga terpaksa memberi laluan kepada perkahwinan pasangan Yusry dan Lisa Surihani yang akan berlangsung pada Khamis ini.

“Keadaan kami sekarang boleh diibaratkan seperti bertarung dengan masa untuk persiapan majlis perkahwinan ini. Selain sibuk dengan komitmen kerja, ada beberapa kesulitan iaitu isu dewan dan katering yang sudah habis ditempah kerana bercanggah dengan majlis perkahwinan orang lain.

“Agaknya makin ramai orang yang berkahwin pada tahun ini. Sehingga hari ini kami belum berani untuk mengumumkan tarikh tertentu bagi majlis perkahwinan ini,” katanya ketika dihubungi mStar Onlinedi sini, Isnin.

Ketika ditanya mengenai tarikh perkahwinan baru yang dikatakan akan berlangsung pada sekitar Mei depan, Scha memberitahu biar apa pun masalah yang melanda mereka sudah memutuskan untuk bernikah pada pertengahan tahun ini juga.

“Walau apa pun keadaan dan kesulitannya, saya yakin ia akan dapat diatasi mengikut perancangan. Harapan kami agar apa juga masalah berkaitan persiapan majlis ini akan dipermudahkan oleh Tuhan.

Awal Ashaari (handsome)

“Sebolehnya, kami tetap akan bernikah selewat-lewatnya pada pertengahan tahun ini juga,” katanya.

Menjawab pertanyaan lain kononnya dia terpaksa berhenti berlakon demi menjaga ibunya yang sakit, Scha berkata dia sudah kembali ke lokasi penggambaran memandangkan keadaan orang tuanya itu sudah beransur baik.

“Memang betul sebelum ini saya berehat sekejap untuk menumpukan perhatian dan menjaga ibu yang jatuh sakit. Ibu saya menderitai beberapa komplikasi penyakit yang melibatkan buah pinggang, tisu cakera teranjak (slipped disc) dan serangan jantung.

“Dia memang tidak boleh bangun dan berjalan sebelum ini, sekali gus saya berasa terpanggil untuk menjaga dia sampai sembuh,” katanya.

Sumber: mStar

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More