Sunday, February 12, 2012

Whitney Houston meninggal pada usia 48 tahun


Penyayi R&B Whitney Houston, telah meninggal dunia pada hari Sabtu di Beverly Hills, California pada usia 48 tahun.

Whitney menetap di Hotel Beverly Hilton pada hari Sabtu untuk menghadiri sebuah parti pra-Grammy yang dihoskan oleh Clive Davis, pengasas Arista Records, yang juga mentor pop beliau.

Whitney Houston telah dijumpai di dalam biliknya pada jam 3:55, paramedik telah berusaha selama hampir 20 minit untuk cuba menghidupkannya semula dan punca kematiannya masih belum diketahui, menurut pihak berkuasa kematiannya tiada tanda unsur khianat/jenayah.

Penyanyi Rhythm and Blues ini termasyur pada era 1980-an tetapi kemasyuran dan kerjayanya semakin merosot saban tahun akibat penggunaan dadah dan perkahwinan yang porak-peranda.

Whitney Houston bersama ibunya Cissy Houston.

Ibu Whiney iaitu Cissy Houston adalah seorang penyanyi pop dan penyanyi latar belakang untuk Aretha Franklin, dan beliau juga adalah sepupu Dionne Warwick.

Whitney Houston membintangi Filem The Bodyguard.

Pada pertengahan tahun 1990-an, Whitney mula menjinakkan diri dalam bidang lakonan dengan filem-filem seperti "The Bodyguard" dan "The Preacher’s Wife".
Dalam temubual bersama Oprah Winfrey pada 2009, Whitney menyifatkan dirinya seorang pengguna dadah jenis ganja dan kokain yang terlampau.

Bobbi Kristina, Whitney Houston dan Bobby Brown.

Whitney Houston dilahirkan pad 9 Ogos, 1963, beliau berkahwin dengan Bobby Brown pada tahun 1992 dan melahirkan anak perempuan Bobbi Kristina pada tahun 1993. Whitney Houston dan Bobby Brown bercerai pada tahun 2007.




I will always love you Whitney Houston.

~~~~Whitney Houston death a Big loss for R&B.~~~~

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More