Thursday, April 12, 2012

Shida Yaakob: Supermodel MalaysiaTelah Meninggal Dunia

Shida Yaakob

Pada 11 April 2012, kira-kira jam 4.00 pagi peragawati Shida Yaakob telah kembali ke rahmatullah selepas lebih 2 tahun melawan penyakit leukemia.

Shida Yaakob

Menurut cerita daripada Syaili (adik Shida Yaakob)

Syida Yaakob telah menghidapi penyakit leukemia sejak tahun 2010, iaitu sejenis penyakit kanser yang menjangkiti darah atau tulang sum-sum. Pada awalnya arwah cuma berasa tidak sedap badan dan diikuti tanda lebam-lebam di beberapa bahagian badan, apabila sakit semakin ketara, arwah terus ke pusat rawatan pakar dan disahkan menghidap leukimia.
Syaili pernah mendermakan air tulang sum-sum kepada kakaknya dan akibat pemindahan tersebut keadaan arwah semakin baik, tetapi beberapa minggu lepas penyakit awah berulang kembali dan Syaili telah menjadi penderma kepada kakaknya lagi tetapi pembedahan kali ini tidak berjaya, lewat Jumaat lepas keadaan Shida Yaakob semakin lemah tapi langsung tidak mahu mengalah. Menurut Syaili, sejak selepas Isyak kakaknya itu mula sesak nafas, Malam itu, giliran Syaili dan emaknya menjaga Shida Suami berehat sekejap. Ketika itu Shida yang tidak berdaya bercakap lagi tetap mahu memberitahu ibunya yang dia sangat sayang ibu.

"Emak pun bagitahu kakak, dia sudah ampunkan semua kesalahan kakak dan menghalalkan semua air susu dan makan minumnya."

Dan, Shida pun menghembuskan nafas yang terakhir sebaik sahaja selesai mendengar perakuan kasih, sayang dan cinta ibunya itu. Kata Syaili, kakaknya pergi sangat senang dan tenang sekali. Macam orang tidur sahaja.

Sumber: sayasukacupcake

Takziah buat keluarga Shida Yaakob dan bagi yang beragama Islam sedekahkanlah Al-Fatihah untuk arwah Shida Yaakob.

1 comments:

Unknown said...

Al fatihah ..she is missed.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More