Thursday, January 19, 2012

Nikita Mirzani Sedih Setelah Ditegur KPI kerana mendedahkan buah dadanya



Model dan pelakon Nikita Mirzani menafikan bahawa dia sengaja tampil seksi dalam sebuah rancangan terbitan stesen Trans TV, "Kakek-Kakek Narsis" (KKN).
Nikita telah ditegur oleh Komisi Penyiaran Indonesia (KPI) menerusi surat yang dikeluarkan pada 9 Januari lalu mengatakan bahawa dia telah mendedahkan payudaranya dengan membuat aksi kurang sopan.
Petikan kandungan surat teguran KPI, "Pada 26 Disember 2011, jam 11.39 malam WIB, seorang model telah mengeksploitasi tubuh bahagian dada dengan menggoyang-goyangkannya secara vulgar. Selain itu juga, program tersebut turut mendedahkan bahagian paha. " Oleh itu, KPI beranggapan tindakan ibu anak satu ini telah melanggar Pedoman Perilaku Penyiaran Fasal 8 dan Standard Program Siaran Fasal 9 dan 17a.

Reaksi Nikita selepas mengetahui surat teguran KPI:

“Aduh, aku jadi pengen nangis. Masalahnya kok enggak berhenti-berhenti, sih,” “Selama ini kalau mau syuting KKN, kita selalu di-breafing sama kru. Tapi kenapa harus aku yang kena tegur.”

Nikita mengatakan dia sedih semua yang dilakukakanya telah diberi taklimat oleh krew-krew produksi maka dia tidak harus dipersalahkan.



“Aku juga nggak punya niat ke situ. Aku dipakaikan baju dari mereka. Aku sebagai pekerja yang cari uang di sana, ya nurut-nurut aja,” kata Nikita. “Karena aku terlihat besar dadanya, jadi mungkin terkesan dieksploitir. Padahal memang dadanya sudah gede. Bergerak sedikit aja, ya pasti goyang.”

Nikita menyatakan dia tidak berniat untuk mendedahkan buah dadanya, baju disediakan oleh produksi rancangan tersebut, Nikita juga memberi alasan bahawa buah dadanya besar jika dia bergerak walau sedikit pun buah dadanya akan bergoyang juga.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More